What are waves?
Learning goals:
Explain that mechanical waves transfer energy and require a medium.
Describe the relationship between the particle motion in each type of mechanical wave and the wave’s direction of travel.
Identify the parts and properties of mechanical waves.
Relate the loudness and pitch of sounds to the energy and properties of waves.
Resources:
T1-W10
https://classroom.google.com/c/NjA4NDU2NjUwNTIy/m/NTkwNDgxODk1MzY0/details
https://classroom.google.com/c/NjA4NDU2NjUwNTIy/m/NjMxMzE5MTcyNTA2/details
https://classroom.google.com/c/NjA4NDU2NjUwNTIy/a/NTkwNDgyMDI5Mzk3/details
https://classroom.google.com/c/NjA4NDU2NjUwNTIy/a/NTkwNDgyMDQ3MDMw/details
T1-W12
Olympics
Learning activities:
T1-W10
Clase magistral sobre las Ondas, su clasificación y ejemplos. Learning by doing: Los estudiantes realizarĆ”n dos mini proyectos, un sĆlbato cuyo sonido y frecuencia varĆa con el nivel del agua, y ademĆ”s observarĆ”n las vibraciones de particulas de sal generadas por una fuente sonora.
Learning by doing: Los estudiantes aprenderÔn sobre las partes de la onda asà como de sus propiedades utilizando un simulador de PHET.
Adaptaciones curriculares:
–DB (DT)
-VC (DT)
–
–