Unit 6, Lesson 3
In Progress

Weather and Climate

Unit Progress
0% Complete

Winds and Storms


Learning goals: Explain the processes of wind generation and relate them to different types of local wind systems. Explain the Coriolis effect and how it affects Earth’s global wind patterns. Explain how the sun’s energy causes weather. Explain what causes air temperature, moisture, and pressure to increase and decrease. Explain how clouds form and relate them to weather events according to their types. Identify the causes of thunderstorms, lightning, tornadoes, hurricanes, and blizzards.


Resources:
T3-W8
Slides about weather and climate
https://docs.google.com/presentation/d/1tM1X7ngg-SCUcgv8uVrY3uNaBHlV1-e_jc_I_NgMtoQ/edit?usp=sharing
Worksheet about weather and climate
https://drive.google.com/file/d/1c3inB2ZzmBq4lZwzAzGVelWg1E2g26J0/view?usp=sharing
Video about Making a Rain Experiment 1 https://www.youtube.com/watch?v=NPtK8KmzKMU Video About Making a Rain Experiment 2 https://www.youtube.com/watch?v=Zq17FODQI3U


Learning activities:
T3-W8
Clase Magistral sobre el clima, formación de nubes, vientos, y fenómenos meteorológicos. Learning by doing.- Los estudiantes le tomarÔn fotos al cielo a las 10 de la mañana, los días lunes 22, martes 23 y miércoles 24 de enero, y tratarÔn de identificar que tipo de nube es. Problem solved learning.- Los estudiantes completarÔn una hoja de trabajo que resume lo aprendido en el capítulo.
Learning by doing.- Los estudiantes recrearÔn la formación de la lluvia desde sus casas utilizando un frasco, agua a distintas temperatures, hielo, y verÔn su relación con la presión una vez que ellos tapen o dejen al aire libre el frasco.

T3-W9
Segunda evaluación escrita sobre el clima, las nubes, factores que afectan la absorción del calor, fenómenos climÔticos.

Adaptaciones curriculares:
-DV (DT, DC, DR)
-MM (DT)