Back to Course

8vo - Ciencias Sociales

0% Complete
0/0 Steps
  1. Syllabus

    Unit 1: Exploración Y Adaptación En La Historia Humana (6 Semanas)
    7 Lessons
  2. Unit 2: América Y Los Pueblos Indígenas (7 Semanas)
    6 Lessons
  3. Unit 3: Geografía Y Más (8 Semanas)
    9 Lessons
  4. Unit 4: Grandes Imperios Antiguos (13 Semanas)
    14 Lessons
  5. Unit 5: Edad Media (5 Semanas)
    6 Lessons
Unit Progress
0% Complete

A landscape-style image representing the theme 'Geographical Borders: Barriers and Bridges'. The scene should depict a vast landscape divided by a prominent geographical border, such as a mountain range, a river, or a wall. On one side of the border, the landscape is rugged and imposing, symbolizing barriers, while on the other side, the land is more welcoming and accessible, representing bridges. A bridge or crossing point, like a bridge over the river or a pass through the mountains, should be visible, symbolizing connection and transition. The color palette should use contrasting tones to differentiate the two sides, with darker, more muted colors on the barrier side and brighter, warmer colors on the bridge side.

¿Qué crees que sucedería si las fronteras de los países dejaran de existir?


Learning Goals

Investigarás cómo las fronteras geográficas pueden separar o unir a las personas, y analizarás casos donde las fronteras han sido tanto barreras como puentes entre culturas y países.

Aprenderás cómo las fronteras afectan la vida diaria de las personas que viven cerca de ellas, incluyendo temas como la migración, el comercio, y los conflictos.

Examinarás cómo las fronteras han cambiado a lo largo de la historia debido a la guerra, la política, y otros factores, y reflexionarás sobre cómo estos cambios afectan a las naciones y las personas.


Fronteras: Barreras y Puentes entre Culturas

Los continentes