Back to Course

8vo - Ciencias Sociales

0% Complete
0/0 Steps
  1. Syllabus

    Unit 1: Exploración Y Adaptación En La Historia Humana (6 Semanas)
    7 Lessons
  2. Unit 2: AmƩrica Y Los Pueblos Indƭgenas (7 Semanas)
    6 Lessons
  3. Unit 3: Geografƭa Y MƔs (8 Semanas)
    9 Lessons
  4. Unit 4:Ā Grandes Imperios Antiguos (13 Semanas)
    14 Lessons
  5. Unit 5: Edad Media (5 Semanas)
    6 Lessons
Unit Progress
0% Complete
A detailed and respectful illustration depicting the origins and cultural essence of Islam. The scene shows an early mosque with people gathered in prayer, emphasizing the spiritual and communal aspects of the religion. In the foreground, a scholar is teaching from the Quran to a group of attentive listeners, symbolizing the importance of knowledge in Islamic tradition. The background includes elements of Islamic architecture such as domes and minarets, along with an arid desert landscape and palm trees, reflecting the geographical origins of Islam. The overall style is reverent and educational, capturing the core values and peaceful essence of the religion.

¿Qué crees que hace que una nueva religión se expanda rÔpidamente? ¿Qué papel crees que jugó Mahoma en el surgimiento del Islam y su expansión inicial?


Learning Goals

Identificar los orĆ­genes del Islam y su fundador, el profeta Mahoma, asĆ­ como los primeros pasos de su expansión.

Analizar la expansión del Islam en Asia, Ɓfrica y Europa y su impacto en las culturas y sociedades de esas regiones.

Comparar el Islam con otras religiones monoteĆ­stas, como el judaĆ­smo y el cristianismo, destacando sus similitudes y diferencias.