Back to Course

9No – Ciencias Sociales

0% Complete
0/0 Steps
  1. Syllabus

    Unit 1: Exploración Europea Y Su Impacto En América (7 Semanas)
    10 Lessons
  2. Unit 2:Ā Edad Moderna (6 Semanas)
    8 Lessons
  3. Unit 3:  La Emancipación De América (6 Semanas)
    6 Lessons
  4. Unit 4: Formación De La República Y Desarrollo Inicial (7 Semanas)
    6 Lessons
  5. Unit 5: Transformaciones Políticas Y Económicas En El Siglo Xix Y Xx (6 Semanas)
    7 Lessons
  6. Unit 6: Desafƭos Y Cambios En El Ecuador ContemporƔneo (7 Semanas)
    9 Lessons
Unit Progress
0% Complete

A landscape-style image depicting the conquest of the Aztec and Inca empires by Spanish conquistadors. The scene should be divided into two sections: one showing the fall of the Aztec Empire, with Spanish soldiers in steel armor entering Tenochtitlan, with the city's grand temples and pyramids in the background; the other section should depict the conquest of the Inca Empire, with Spanish forces capturing the Inca leader, surrounded by the majestic Andes mountains and the stone structures of Machu Picchu or Cusco. The image should blend these two events to illustrate the impact of the Spanish conquest on both empires, using a color palette of earth tones, metallic grays, and deep greens.

¿Qué crees que sucede cuando un gran equipo de deportes, acostumbrado a ganar, de repente enfrenta a un oponente con estrategias completamente nuevas?


Learning Goals

Explicar la situación política, social, y económica de los imperios azteca e inca antes de la llegada de los conquistadores, destacando sus estructuras de poder, creencias religiosas, y las tensiones internas que pudieron haber facilitado la conquista.

Reflexionar sobre las consecuencias a corto y largo plazo de la conquista de los imperios azteca e inca, incluyendo la destrucción de sus civilizaciones, la imposición de la cultura y religión españolas, y el establecimiento del dominio colonial en América Latina.


Los Aztecas

Los Incas