Unit 5, Lesson 1
In Progress

Balancing Chemical Equations

Unit Progress
0% Complete

Hit and Trial Method


Learning goals:
Relate the balancing of chemical equations to the law of conservation of matter.
Write balanced chemical equations for inorganic and organic reactions.


Resources:
T1-W9
https://classroom.google.com/c/NjA4NDQ0MDQwNzkx/m/NTkwMjIzMzAyOTc2/details
(Ejercicios 2.a,2.b,2.c,2.d,2.e)
T1-W10
https://classroom.google.com/c/NjA4NDQ0MDQwNzkx/m/NTkwMjIzMzAyOTc2/details
(Ejercicios 3.1 al 3.3, y 2.f,2.g,2.h,2.i,2.j )
T1-W11
https://classroom.google.com/c/NjA4NDQ0MDQwNzkx/a/NTkwNDQwNDA3ODUw/details
(Ejercicios 1, y ejercicios 3.4 al 3.6 )


Learning activities:
T1-W9
Problem Solved Learning: Los estudiantes balancearƔn ecuaciones quƭmicas por medio del mƩtodo de tanteo.
T1-W10
Problem Solved Learning: Los estudiantes balancearƔn ecuaciones quƭmicas por medio del mƩtodo de tanteo.
Prueba de conocimientos sobre gases y ecuaciones quĆ­micas.
T1-W11
Problem Solved Learning: Los estudiantes balancearƔn ecuaciones quƭmicas por medio del mƩtodo de tanteo.

Adaptaciones curriculares:
–MI (DT, DC, DR)
-IB (DT)-