Social Studies 2Do Gye
-
Syllabus
UNIT 1: Origins and first cultures of humanity Great contributions from ancient civilizations12 Lessons -
UNIT 3: Argumentation and the construction of logical, oral and written discourse
-
UNIT 3: Argumentation and the construction of logical, oral and written discourse5 Lessons
-
UNIT 4: Theory of Knowledge9 Lessons
-
The sources of knowledge: empiricism and rationalism
-
Objectivism, Relativism, Realism, Idealism, Pragmatism
-
Relativism and Objetivism
-
Latinamerican Philosophy
-
Colonialism and Neocolonialism
-
Identity and culture in Latin America.
-
Latinamerica Identity
-
Proyecto interdisciplinario 2ndo A
-
Last Project IIT
-
The sources of knowledge: empiricism and rationalism
-
Unit 6: Democracy And The Construction Of A Plurinational State12 Lessons
-
Social foundations of democracy: indigenous, mestizo, afro-ecuadorian, montubio.
-
Indigenous, mestizo, afro-ecuadorian, montubio.
-
Derecho social y el origen de la ciudadania Erick Carpio
-
Fundamentos sociales del Ecuador: lo mestizo
-
Fundamentos sociales: Lo indĆgena Erick Carpio
-
Contribuciones culturales: GastronomĆa, Literatura, MĆŗsica y Pintura
-
Cultural contributions
-
The state and its organization.
-
Assemblies constituents: The people as subject of the Assemblies
-
Judicial function and indigenous justice
-
Proyecto de Social Studies
-
Preparation Project T3 and Life Project
-
Social foundations of democracy: indigenous, mestizo, afro-ecuadorian, montubio.
Cultural contributions
Contributciones culturales del Ecuador

Learning goals: GO.CS.6. Build a civic, critical and autonomous conscience, through the internalization and practice of universal human rights and citizens, to develop attitudes of solidarity and participation in community life.
Resources: https://docs.google.com/document/d/1QgM97eCVrZxQv5zDAMuwpaPbyCooYyEXUtoFtdIUO_Q/edit?usp=sharing
https://www.youtube.com/watch?v=5SSbX72ynaA
Learning activities:(2ndo A y B) Los estudiantes formarƔn cinco grupos de trabajo. Cada grupo investigarƔ los
platos tĆpicos indĆgenas de la Sierra y la AmazonĆa; tambiĆ©n de los pueblos montubio, afro y mestizo. DespuĆ©s, presenten su trabajo a la clase. Finalmente, ellos comentarĆ”n cómo se sintieron investigando,
Actividad investigativa
(2ndo A y B)Los estudiantes InvestigarÔn para la elaboración de un collage digital donde
se visualice el arte de pintores indĆgenas, afros y montubios del paĆs. Luego expondrĆ”n su trabajo y explicarĆ”n cómo se visualiza allĆ la identidad de cada pueblo. Los estudiantes trabajarĆ”n en actividades que el maestro le entregarĆ”.
Los estudiantes de 2ndo B jugaran un juego de adivinanzas donde tendran que describir platos tipicos y representantes artisticos de la cultura ecuatoriana con acertijos.
Adaptaciones curriculares:
– DM DT
— JBM (DT,DR)
—
–